11 Şubat 2012 Cumartesi

Eşruhumun Eşzamanı




Yolum düşerse almadan edemeyeceklerim  vardır. Bir de sırf almak için yolumu değiştirdiklerim. Hafız Mustafa Şekerlemecisi de yolumu  değiştirdiğim birkaç yerden birisi.  İstanbul'a yeni taşındığımız ve çevreyi keşfetmeye başladığım yıllarda rastlaştık.Ve her Eminönü ziyaretimde rastlaşır olduk. Tarçınlı, karanfilli ve güllü olmak üzere üç çeşit şekerlerimi alırkenki keyfimi görmelisiniz. En iyisi benim keyfimi görmek yerine siz de uğrayıp ikram edilen şekerlemelerin tadına bakarken 50 gr tarçınlı şeker siparişi verip keyfi kendiniz yaşayın.Şekersiz bir bardak çaya katık edilen ve eridikçe yoğunlaşan tarçının çay ile buluşmasındaki o muhteşem tadı yaşamadan sakın ölmeyin :)


Resmi evrak ve banka işlemleri için izin aldım dün. İşlerim bitince Eminönü'ne geçtim. "Eşruhumun Eşzamanı" filmini gösterime girdiği andan itibaren izlemek istiyordum. Bundan daha iyi bir zaman olamaz diye düşünüp bir arkadaşımı filme davet ettim. O da sağolsun kırmadı ve film başlamasına çok az bir zaman kala buluşup oturduk koltuklarımıza.  Birkaç dakikaya bol tebessüm ve hatta kahkaha sığdıran Tolga Çevik'in film fragmanını izledik evvela. Ballandıra ballandıra anlattığım tarçınlı şekerden uzattım arkadaşıma. Karanlık olduğu için hangisini aldığını göremediğimden karanfil mi tarçın mı diye sordum. Biraz bocaladı, aşçı olacak bir de kendisi:)


Salonda 7 kişiydik. En arka koltuklar küçük bir salon içn en ideal yerdi. Film izlerken çok konuştuk. Yorum yaptık. Hatta arkadaşım bana bir anısını bile anlattı . Güldük, kızdık, iç çektik, neden dedik ve filmin sonuna geldik. Açıkçası ben filmi çok merak etmiş, konusundan ve filmden önce aynı isimli kitabının çıkmış olmasından etkilenmiştim. Çok beğeneceğim diye şartlanmış olarak izlediğim için mutlu ayrılamadım. Konu güzel ama işlenişi, olayların bağlantısı zayıf olduğundan; film beni şaşırtmadı, duygulandırmadı, düşündürmedi. Emeğe saygı konusuna girmeyeceğim. Onlar emek veriyorsa ben de ücretini veriyorum.


Sinemadan sonra uğradığım kitapçıdan beş tane kitap aldım. Neler olduğunu başka bir postta  paylaşacağım sizinle. Ama İstanbul temalı kupamı ve şekerleri hemen,şimdi görün istedim.








Beğendiniz mi?
Güzel geçsin gününüz
:)

2 yorum:


Yorumunuzu yazdıktan sonra YORUMLAMA BİÇİMİ kısmında ANONİM seçeneğini işaretleyip yorumunuzu yayınlayabilirsiniz.

benzer
benzer