10 Şubat 2014 Pazartesi

Kitap Üzerine -1-



sap ya da saman
Blogu  TIK TIK
İstanbul'da yaşıyor
28 yaşında 
Lisans mezunu genç bir hanım


1-     Adınız ya da blogunuzun adı
 sapyadasaman.blogspot.com -  acemi blogger

2-     Kitap okur musunuz?
 Kendimi bildim bileli kitap okuyorum. Çocukluğum da  bir kitabı birkaç defa okumuşluğum vardır.

3-     Şuan hangi kitabı okuyorsunuz?
Fuat Sezgin - Bilim Tarihi Sohbetleri
Sibel Eraslan   Siret – i Meryem

4-     Sizi en çok etkileyen kitap hangisi?
Denem; Ayşe Böhürler’in İslam ülkelerinde kadın profilini anlatan kitabı Duvarlar arasında kitabı ve Banu Avar’ın Sınırlar Arasında adlı kitabı
Roman olarak; Yıllar  önce Uçurtma Avcısını ve okumuştum uzun zaman etkisinde kalmıştım. Yakın dönemde Nar Ağacından etkilendim diyebilirim. Başka kitaplarda var ama bütün olarak ikisini verebilirim.

5-     Kitap alışverişinizi en çok nereden ya da hangi siteden yaparsınız?
İnternet üzerinden kitap almadım. Kitaplarımı Şirinevler de ve Beyazıt ta her zaman gittiğim sahaflardan alıyorum. Uzun zamandır sıfır kitap almadım.

6-     Kitaba not alma, satırlarını çizme alışkanlığınız var mı?
Kitaba sadece bilmediğim kelimelerin anlamlarını not alırım. Kitap benimse satır çizerim. Benim değilse kenara not alırım.

7-     Kitapla ilgili notlar aldığınız okuma defteriniz var mı?
Kitapla emanet ise deftere not alırım. Bazen kağıtlara yazar kağıtları da kaybederim J

8-     Kitap okurken ayraç kullanır mısınız?
Ayraçtan kasıt ne olduğuna bağlı J genelde gazete parçası yada kalem. Süslü püslü ayraçları beğensem de kullanamıyorum.
9-     En çok sevdiğiniz Türk yazar hangisi?
Banu Avar, İskender Pala, Nazan Bekiroğlu

10- En çok sevdiğiniz yabancı yazar hangisi?
mm kim ola ki. Amin moulf’un yazılarını beğensemde favori yazarım mı bilemedim.

11- En çok sevdiğiniz tür hangisi?
Aslına tarih ve dini kitaplar okuyordum. Biraz sıkılmış olmalıyım ki son bir iki senedir roman tarzı okumaya başladım. Bu sene deneme tarzı okumak istiyorum. 

12- Kesinlikle okumam dediğiniz tür ya da kitaplar var mı?
Kesinlikle diye cümleler kurmak istemiyorum. İnsanın fikri her an değişebilir. Polisiye kitapların insana bir şey katmayacağını düşündüğüm için pek sevmiyorum ama arada bir okumak lazım kafa dağıtmak için iyi geliyor. Vampirli geçlik kitapları okumadım, bir fikrim olsun diye ilerde bir iki kitap okumayı düşünüyorum. 

13- Hiç korsan kitap aldınız mı?
Üzülerek söylüyorum  ‘’evet aldım’’ L Artık sahaflar var, istediklerim bulamasam da bulduğuma razı oluyorum

14- Kütüphaneniz ya da kitaplığınız var mı?
Şahsıma ait kitaplığım yok. Ev ahalisi ile ortak kullandığımız iki adet kitaplığımız mevcut.

15- Kitap yazma hayaliniz var mı, konusu ya da türü ne olur ?
      Ne kitap mı? İki kelimeyi bir araya getirerek bir cümle kuramıyorum kitap mı yazacağım. 



      Öncelikle bu etkinliğime destek verdiği, zaman ayırıp soruları cevapladığı için kendisine teşekkür ediyorum. Şu an birlikte kitap okumaları yaptığımız sofranın hazırlayanı. Fikir ondan çıktı, benim de çok hoşuma gitti. Neredeyse blogumun ilk günlerinden beri yorumları ve fikirleri ile beni yalnız bırakmayan kıymetli blog arkadaşıma sevgilerimi sunuyorum. İyi ki varsın.


4 yorum:

  1. Aa ilk olarak benim cevaplarım mı? Kendini bilir kişi gibi hissettim. Hoş cevapları okuyan bilir kişi olamayacağımı bilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sohbet ediyoruz
      Say ki bir arkadaşın sana hangi kitabı okuyorsun diye soruyor
      Bu yüzden bilir kişi ile işimiz yok, o gidebilir :)
      Kusur arayan, eleştirmek isteyen istesen de istemesen de bulur bir şekilde
      Onlarla da işimiz yok, onlar da gidebilir
      :)

      Sil
  2. Ben de katilmak ve cevaplamak istiyorum :) ahukader@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soruları mail attım
      Ahu Hanım çok kısa sürede geri döndü
      Akşama Kitap Üzerine -2- yayında
      Sevgilerimle,

      Sil


Yorumunuzu yazdıktan sonra YORUMLAMA BİÇİMİ kısmında ANONİM seçeneğini işaretleyip yorumunuzu yayınlayabilirsiniz.

benzer
benzer